Thursday, June 28, 2007

Gårdagens tes besannad

Ni kanske minns mitt påstående igår om hur pluffsig man blir när man hamnar i ett förhållande? Well, igår bevisades min tes på gymmet. Ställde mig på vågen och insåg att jag gått ner över 3kg bara under den sista månaden! Jag har inte tränat mer än vanligt, och jag har snarare gått ut och gått mindre den senaste månaden än vad jag gjorde innan. Iofs är jag betydligt mindre hemmasittandes nu, men tror det mest beror på andra matvanor och att man får andra vanor över huvudtaget när man är singel. Jag menar inte att man bryr sig mindre om sitt utseende och kropp bara för att man är i ett förhållande, men jag tror man blir mer bekväm av sig och att det blir betydligt fler hemmasittande kvällar framför en film med en påse chips i knät. Och ja varför inte liksom? Hur mysigt är det inte att sitta nära varandra i soffan med belysningen släckt och titta på någon bra film, äta gott, och bara må bra. Tillsammans... Hur kul är det att göra det ensam? Visst ibland kan det vara skönt att bara slappa framför tvn helt själv, men face it, det är roligare med sällskap.

Sitter här med min kopp morgonkaffe på jobbet, med flyttlådor runt omkring mig och undrar när flyttgubbarna ska komma. Vår avdelning flyttar över till andra sidan gatan, så just nu kan jag inte göra någonting jobbmässigt. Har lyckats rota fram en nätverkskabel och laddaren till den bärbara, så här sitter man nu. Men det är rätt mysigt ändå. Så här på morgonen är man nästan alldeles själv i hela huset. Tyst som i graven, förutom datorernas surrande.

Igår kom mina kablar jag beställde i måndags, så ängnade hela kvällen åt att dra kabel. Gud vad kablar det blir från förstärkaren! Går en STOR bunt ut från den. Nu fungerar alla enheter till förstärkaren iaf. Underbart med surround till TVn, vettigt ljud till datorn och högupplöst bild från xboxen. Vem vill komma över och kika på film med mig? :)

Nästa projekt blir att dra kabelkanaler, för golvet är täckt av ringlande kablar. Funderer på att dra kablarna till de bakre högtalarna upp mha kabelkanaler bakom gardinerna, sen borra hål i IKEA-gardinstången, och dra dem genom den. Lär bli riktigt snyggt eftersom de kommer bli helt och hållet dolda! Kanske blir ett projekt nu i helgen, om man inte är apbakis dvs...

What i've felt
What i've known
Never shined through in what i've shown
Never be
Never see
Won't see what might have been

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

7:16 PM  

Post a Comment

<< Home