Friday, November 09, 2007

Hemma i Stockholm

Okey, bara för att ni alla tjatar så, så får jag väl skriva nått :P Trivs jättebra i tokholmen, känns som det var helt rätt att flytta hit, har inte mått så här bra på väldigt väldigt länge. Bor tillsammans med Jimmy och Jeanette i en 3a i Tumba, och ni är superroliga att bo med :D Tack Jenny för att du presenterade oss ;)

Jobbet är mycket bättre och friare än vad mitt förra jobb var. Har hållt till på kontoret i Solna den första tiden, men jobbat hemifrån de sista två dagarna, vilket har vart riktigt skönt! Kontoret är precis som ett riktigt IT-kontor ska vara. Tänk på hur kontoren såg ut under IT-boomen i början av 2000-talet så vet ni precis hur mitt kontor ser ut :) Supermodernt, jättestora ytor, kaffemaskiner som klarar av att leverera RIKTIGT kaffe, gratis frukt, frukost på mornarna, representationer etc etc. Får syssla med mycket roligare arbetsuppgifter, även om jag inte hamnat i nått riktigt projekt än.

Det jobbigaste med Stockholm är dock avstånden. Från dörr till dörr har jag ungefär en timme till jobbet. Pendeln tar c:a 35 min från Tumba till sumpan, sen är det ungefär en 10-15 min från Tumba station till där jag bor, o c:a 5 min från sumpans station till kontoret i Solna Business Center. Hoppas verkligen jag hittar någon bostad lite mer centralt i framtiden.

Ikväll blir det utgång med Monica och co, ska bli skitkul! Imorn är det inflyttningsfest här, sen vill jag ut på stan igen :D

Bilder? Nä, det får bli nån annan gång, har ingen ork, ni får komma på besök istället ;)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Täller alltid klockan.. å finns inte så mycke å aktivera sig med när man är pank å alla jobbar:(
förslag?:D

ne men helt ärligt så spelar det ingen roll om jag gör nåt på dagarna eller inte.. har alltid haft svårt å somna ändå. det är då man börjar tänka..

12:25 PM  

Post a Comment

<< Home