Monday, October 29, 2007

Fest + flytt

Har vart en hektisk helg som sagt var, och den började redan i torsdags när jag och gurra bestämde oss för att göra stan, trots jobb dagen efter. Tänkte ta det lugnt och bara ut och umgås, men vet inte om det blev så lugnt till slut trots allt :)

Satt hemma hos mig på kvällen och drack lite och pratade. Martina + arbetskollega, Milla, Lovisa, Jenny, Helen och Anders dök med upp, så vi blev några stycken :)

Jag och Gurra drog ut på BH efteråt i hopp att det skulle vara bra drag där, som det tydligen hade varit torsdagen innan. Vilken besvikelse, vi och en hög manekänger för den nya klädbutiken på S:t Larsgatan, va det nu heter... Tog någon öl och körde ett solorace på dansgolvet, tills vi bestämde oss för att gå vidare till Platå istället. Där var det som vanligt tokpackat med folk! Kan inte säga att jag är så jättestort fan till Platå dock. Människorna där är ofta så dryga och alla är jätteaggresiva på det lilla dansgolvet. Brat-stället i Linköping!

Drog hem strax innan 3 och köpte med oss kebab och käka hemma hos mig. Vaknade strax innan 9 av att jag fick sms, extra försoven. Bra alarm! Var som en zombie på jobbet hela dan, sömbrist och bakis, jättekul!

På fredagen var jag, gurra, fredde och robert hos ellizzen på lite inflyttningsfest. Kände inte så jättemånga där, men det var kul! Fick lära ut jumpstyle till några intresserade, haha ;) Drog till barBQ och Isabells födelsedagsfest efteråt. Stannade bara någon timme eller två sen ville de andra dra. Så hamnade på Platens tillsammans med gurra och träffade mille, cissi och c, men det har jag ju redan berättat om.

Klockan ringde 9:15 på lördagen, och jag var minst sagt död efter att ha sovit i knappt 3 timmar. Tur det hanns med en massa vatten under natten, annars hade jag nog aldrig kommit upp.

Daniel kom förbi runt 9:45 för att hämta upp mig så vi kunde åka och hämta kärran. Flytt stod på schemat. Hämtade även upp Tommy som hjälpte till. Gick rätt fort att få ner allt jag skulle ha med mig, så vi kom iväg någon gång efter 11. Lunch-paus i Järna, sen var vi uppe strax efter 14 tror jag. Hade inte skrivit ut någon karta, och hade inte varit i Tumba förr, men det gick väldigt lätt att hitta ändå som tur var. Fick hjälp av Jimmy och hans kompis att lasta ur allt o ställa in i mitt nya lilla rum, gick tokfort!

Jättetack till både Daniel och Tommy som hjälpte mig att flytta, hade inte gått utan er gubbs :)

Rummet är lite konstigt planerat, så det kommer inte bli lätt att möblera med det lilla jag har... Just nu står allt huller om buller där inne, ska fixa det när jag kommer upp på onsdag så gott det går! Enda bra väggen har två inbyggda garderober mitt på, värdelöst. Lätt att använda den väggen till nått vettigt... Men jag är positiv, tror det här kommer bli skitbra, är jättetaggad att åka upp igen! Hann aldrig träffa Jimmys flickvän Jeanette som också ska bo där (jag har träffat henne en kort stund på förra kryssen), så vet inte så mycket om henne än, men Jimmy verkar helskön, så ska bli jättekul att flytta in! Har knappt träffat Jimmy tidigare heller, också bara en kort stund på kryssen.

Lägenheten i sig är en 3a på 80kvm i Tumba som sagt var. Jaa, det är en jävla bit utanför stan, men det blir nog bra till en början med ändå :) Just nu är det en miljon prylar överallt eftersom både jag och hans flickvän flyttar in samtidigt, men vi ska nog få ordning på det.

Tog en bärs och snackade lite skit innan vi åkte därifrån. Hade bestämt mig för att stanna i Stockholm till söndagen och umgås med Ellie och Martina. Ellie har fyllt år, så det vankades fest :) Fick skjuts in till centralen sen mötte jag upp de två ovanstående och Sarah på Hötorget. Shoppade lite kläder och mat innan vi åkte hem till Ellie, som bor i Hammarbytrakterna, Skärmarbrink station mer bestämt. Hon har en jättefin 2a, är riktigt avis!

Vi lagade käk och drack hela kvällen. Blev väl ett 15-tal personer till sist, var kul! Förutom Ellie och Martina var det nog bara Yennie jag kände sen tidigare. Lärde dock känna Matte och Elsa lite grann, varav den sistnämnda nästan är en kopia av Helen :D Martina bara:

"- Ser du vem hon liknar?"
Jag vrider huvudet och tittar på Martina: "- Ska jag säga? HELEN!!"

Kroppshållning, utseende, sättet att vara på och uttrycka sig själv, haha, så jäkla likt :D Synd att jag inte filmade en sväng :) Toksköna människor iaf :D

Drog ut efter 23 någongång och hamnade på nattklubben NEU på Stureplan (ligger granne med Sturecompagniet). Inte den bästa klubb jag vart på. Urkass DJ och jättedyrt i baren! En 4a vodka-redbull för 116:-, urk... Hade dock kul ändå, sällskapet gjorde kvällen :) Var nog kvar till en 4 eller nått, vintertid förstås :) Man var skapligt trött sen efter att bara ha sovit några få timmar de senaste dagarna och festat konstant. Delade en taxi efter ett snabbt besök på McDonalds.

Jag, Matte och Elsa tokdäckade i Ellies säng så fort vi kom hem. Blev bara några timmars sömn dock, Matte snarkade som världens sågverk :P Sen hade jag förstås en skitjobbig dröm som hängde sig kvar hela söndagen i huvet, usch o blä :(

Bussen hem tillbaka till Linköping på söndagen var en mindre kul del av helgen. Galen ångest över att behöva åka tillbaka till Linköping och en toktom och ensam lägenhet... Tog en fika på Steves med Gurra och Tommy när jag kom fram. Mmmm, kycklingspett, var hungrig som en varg!

Längtar tillbaka till Stockholm, känner att mitt kapitel med Linköping i stort sett är helt över nu. Har ingen längtan att stanna här alls. Har fått många tråkiga och ledsamma minnen i den här stan den senaste tiden, och jag vill bara lämna dem bakom mig. Det enda jag kommer sakna är mina vänner jag har här, men jag kommer självklart komma ner ofta och hälsa på er, och jag hoppas ni kommer upp och hälsar på mig :)

Jobbar sista dagen på Combitech och Ericsson på onsdag, sen drar jag upp till Stockholm direkt. Men jag kommer tillbaka redan på fredag för att gå på club session förstås! Det tänker jag inte missa! Showtek ftw! Och sen kommer även gubben ner på besök, så då jävlar ska vi göra stan osäker *längtar* :D Har redan bestämt att jag ska sova hos Tommy, för min lägenhet är så jävla tom, tråkig och ensam, utan vare sig datorer eller någon som helst elektronik. Fuck that! Hoppas hans xbox kommer tillbaka från service, var länge sen vi lirade :)

Har ställt in mig på att C är i Linköping för Club Session, så lika bra att förbereda sig på det så det inte kommer som en överraskning igen. Den här gången SKA jag ha skitkul, och inga jävla känslor ska få hindra det! Funderar faktiskt på att inte dricka nånting på fredag, jag vill dansa!

Ska lägga upp lite bilder från helgen senare :)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

håller med om Platå :)

1:23 AM  

Post a Comment

<< Home