Monday, October 15, 2007

Att se andra ledsna

Känner att jag behöver skriva av mig lite, för det känns som alla runt omkring en är nere och ledsna av olika anledningar. Vad är det som händer egentligen? Vart tog alla glada och lyckliga människor och händelser vägen? Är det depp-period?

Hatar att se vänner ledsna, speciellt när man vet att man inte kan göra mycket åt det. Jag har alltid gillat att få människor att skratta och vara glada men det känns som att ledsamheter håller på och tar överhand mot större delen av min vänskapskrets. Varför händer allt på en gång? Blir så ledsen...

På ett egoistiskt plan ska det bli såååå skönt att komma härifrån, slippa se folk ledsna, slippa bli påmind mer än på distans. Å andra sidan vill man finnas nära när vänner mår dåligt. Stötta, peppa och trösta, och ibland bara finnas där för att lyssna... Varför är det aldrig enkelt?

På en naiv nivå vill jag helst att allt bara ska bli som förr, när alla mådde bra och var allmänt glada mest hela tiden. Det känns som vänner splittras åt alla håll och kanter just nu, och då menar jag inte geografiskt.

Ge mina vänner happiness så jag med kan koncentrera mig på att vara glad!!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det finns ljus i mörkret!!! Pepp ftw!

5:00 PM  
Blogger Therese said...

Haha ja jag har skrivit ett inlägg! Kors i taket va! :P

det är verkligen sjukt hur rörigt det är där uppe, det känns inte ens värt att åka hem.. blä.

Nehe, pluggtajm. Seminarie om 1h och tenta nästa fredag, suckylongtime det med! :P
Kram!

9:34 AM  

Post a Comment

<< Home