Monday, October 15, 2007

Intensiv helg!

Har varit en väldigt rolig helg med mycket bus! Jätteroligt att umgås med Danny igen, det sker inte varje dag längre direkt...

I fredags var vi på stan och kikade. Jag har inte shoppat på stan på flera veckor, eller månader, jag minns inte ens. Har aldrig tid känns det som. Hittade mina asheta Diesel-skor igen på Scorett i Gränden, I RÄTT STORLEK(!!!), så jag köpte dem! Vart förvånad när expediten kände igen mig sen tidigare, och det visade sig vara Linas mamma. Lina är en tjej jag dejtade i några månader för kanske 6-7 år sen, och jag har knappt sett henne sen dess, än mindre hennes mamma, därav förvåningen :)

Efter att ha yrat runt i varenda klädbutik i city efter ett par jeans till Danny (jag köpte de första jag provade, ett par asheta Replay) medan Danny la undan jeans på vartenda ställe, snacka om beslutsångest ;) Blev ett par mörkblåa Levis från Carlings till sist.

Vi hamnade på Steves med Tommy sen för käk och massa skitsnack som sig bör! Tänkte dra till Gurra efteråt för lite fest, men jag och Danny fastnade hemma hos mig med att lyssna på ny musik och chatta och köra lite team-jump framför webcam'en, skitkul :D Kom inte ut förrens runt 1-tiden och hamnade på Platens. Sällskapet gjorde hela kvällen, jag hade skitkul :)

Bakis som jag vet inte vad vaknade jag upp på lördagen av att Ulrika ringde. Hon var redan i Linköping och behövde guidning för hur man tog sig till mig! Bra lokalsinne ;) Ulrika är en kompis från Falköping som med flyttar till Stockholm vid årsslutet. Vi har snackat lite om att bli sambos om vi hittar en större lägenhet, men vi får se.

Drog ut på stan och mötte upp Danny för att leta efter en tröja samt köpa present till Oskar som fyllde år, och köpa drink-stuff och öl till hockeyn på eftermiddagen hos Tommy :) Blev tokstressigt, men vi hann t.o.m. med en väldigt snabb lunch på restaurangen i Filbyter.

Jag, Danny, Ulrika, Granis, Fredde, Tommy och Cina såg LHC förlora mot Skellefteå med 4-1 på Tommys projektor sen. Riktigt värdelös match, LHC spelade väldigt dåligt. Kasst försvar, en Stana ur balans och ett väldigt tafatt offensivt spel. Hoppas det går bättre ikväll på plats i Cloetta Center.

Efter matchen drog vi hem till mig och blandade drinkar och designade ett par jättesnygga flaskor :)


Flygbränsle is the shit! Stolishnaya, Katarina Imperial, Blå Curacuo, Xanté, Godismonstrets Blå hallon, sprite och diverse syrligt och sött smågodis. Blandat 60-40 med dominans på spritsidan! Bra drag! ;)

Var hos Oskar vid 20-tiden, lagom för premiären av "Att göra en buskis" som äntligen hade blivit redigerad :) Bästa filmen f.ö., jag kan verkligen se mig själv i filmbranchen efter en otrolig skådespelarinsats som splatter-offer ;)

Sen var det dags att smaka drinkar, och det fanns ju inte direkt en att smaka på!


Var heller inget fel på folks kreativitet! Man fick säkert i sig hälften av Systembolagets utbud :) Vinnaren till sist blev Ulrikas drink, tror det var Vodka, sprite och smält Twisterglass från GB, en riktig hit! Jag och Danny tyckte dock mest om min och Kichs, det ska vara lite drag i drinken!

Lagom aus efter x antal shotar senare, var det dags för Oskar att öppna presenter. Av oss fick han en fe-klänning i storlek Oskars arm ungefär, komplett med trollspö och söt rosa hårtoffs!

Av Lovisa och gänget fick han en hångelborg modell Pingu. Där fick han sitta och vänta på sin prins, som visade sig bli Åhman!

Perfekt, extra mysigt och trångt!

Vart utgång till sist och vi hamnade på BK/Harrys. Var överraskande mycket folk, och riktigt kul! Skoj när de flesta hamnar på samma ställe :)

När jag skulle hämta min jacka i garderoben efteråt dock så insåg jag att jag hade fått fel jacka. Den var nästan identisk min men hade tryckknappar istället för vanliga knappar. Visade sig att jag hade fått med mig Baronens jacka istället, men det löste sig till sist i alla fall. Förlåt gubben, jag märkte verkligen inte att det var din jacka... Jaja, slutet gott allting gott, vart lite orolig över att jag inte skulle få se mina hemnycklar mer, det hade INTE vart kul.

Helgen får 4,5 av 5 flaskor i betyg! Skitroliga fester, och jätteroligt sällskap! Nästa gång får det bli besök i Oslo istället, Danny-kubben :)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Alla gillar MIN drink mest!

1:44 AM  

Post a Comment

<< Home