Wednesday, October 24, 2007

Got flyttångest?

Jag har flyttångest, eller jag tror det, eller lite iaf, eller jag vet inte!! Känns overkligt att flytta härifrån om c:a 1 vecka. Flytta från Linköping som jag nu faktiskt kallar för hem efter mer än 8 års boende här.

En del av mig undrar vad jag sysslar med, med tanke på att jag har hur många underbara vänner som helst här. Nu är inte Stockholm långt bort, men jag har flyttat mellan städer ett par gånger förut, och vet hur lätt man tappar kontakten med folk efter ett tag, även om det bara är några mil mellan. Nej vad säger jag, klart jag kommer ha fortsatt kontakt med alla mina vänner som betyder något för mig, självklart! Så sluta oroa er :P

En annan del i mig skriker efter förnyelse och förändringar i mitt liv. Enda sen jag började jobba 2004 har jag kännt att det saknas någonting, att Linköping inte riktigt räcker till, att jag inte trivs på mitt jobb så mycket som jag borde göra. Jag är livrädd att missa saker i mitt liv, att tiden rinner iväg och att man till slut ångrar att man inte inte provade på saker och ting. Jag tror ett miljöombyte är viktigt för mig, även geografiskt sett men främst av allt jobbmässigt. Jag vill kunna vakna på morgonen och flyga upp från sängen i vetskap att en jätterolig arbetsdag hägrar. Det kommer jag aldrig lyckas uppnå på det jobb jag har idag.

Ändå har jag flyttångest, tror jag. Lämna alla platser med gamla minnen, roligheter och tråkigheter som hänt. Lämna vardagslunkets och rutinernas trygghet. Kommer jag trivas, kommer jag ångra mig? Nej, nu kör vi för fan Fredrik! Full fart nu jävlar, som musikstilen så vackert heter!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag kan förstå att du känner så, det skulle jag oxå göra om jag skulle flytta...
Det är nog därför jag inte fått ändan ur... Men visst, jag har inte fått ett superjobb på annan ort heller... ;)
Du har ju redan vänner här uppe, så helt ensam blir du inte... Akta dig, du kommer bli trött på mig till slut... ;)
Annars är det ju inte långt till Lkpg som du själv säger!
Jag ser iaf framemot att du flyttar hit... Sen att jag inte kan åka med dej på din första tripp hem e ju lite synd!
Kram på dej!

9:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

det är nog lite separationsångest du har :)

12:49 PM  
Blogger Elliz said...

Äh fjant! :P
Jag lämnade sthlm efter 23 år för att flytta till Linköping där jag inte kände någon alls speciellt bra.
Om JAG klarar det.. så klarar du det oxå.. och det behöver inte betyda att man tappar kontakten med sina kompisar. När man ses nu så får man mer qualitytime med varann ist :)

2:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Full fart nu jävlar! Gott mos!

Det funkar skitbra att hålla kontakt med folk från f.g. städer. Internet gör t ex detta mkt smidigare. Allt blir ju vad man gör det till.

2:48 PM  

Post a Comment

<< Home