Wednesday, July 04, 2007

Wii

Va uppe hos Olof och Bison igår och lirade Wii med Hannes, va kul :) Har inte lirat det förut, så visste inte så mycket om det innan. Mitt intryck blev nog dock en besvikelse. Grafiken var det uruslaste jag någonsin sett på en modern konsol! Ligger i klass med gamla 16bitars super nintendo, om inte ännu sämre. De flesta spel verkar inte programmerarna lagt ner många timmar på. Enda roliga är att man får interagera själv, fysiskt sett. Svettades som en dåre efter ett par minuter med handkontrollerna! Lär få träningsverk i armarna med, speciellt med tanke på att jag tränade armar innan jag åkte dit, inte smart :)

I vilket fall så verkar Wii vara byggt för små barn (vuxna barn?) eller möjligen som en förfestpryl. Inget jag direkt skulle ägna timmar framför mao. Xbox 360 är sjukt mycket bättre. Skulle vilja prova på PS3an med, någon som har? ;)

Har funderat på att dra ner till Göteborg, det brukar ju vara standard under sommaren. David, vi får bestämma nått, vore kul :) Hade skitkul förra året! Iofs var jag ju där i höstas/vintras med, men då vart det mest jobb...

Skulle vilja upp till Stockholm med, var jättelänge sen jag var där... Både Martin och Madde bor ju där nu, så vore kul att komma upp på besök!

Sommarkryssen är betald och klar nu, skönt att få den ur vägen. Måste se till att håva in pengar från Danny så jag kan betala in det sista av Ayia Napa-resan med...

Ikväll ska jag och Danny på Transformers! Ska bli skitkul, har verkligen sett fram emot den filmen i snart ett år :) Remne, Jonas och co ska visst på samma föreställning med, skoj!

Har köpt två nya par underkläder från Tradera, smidig sajt det där :) Ett par svarta Tommy Hilfiger och ett par svarta CK för 113:- resp. 77:-. Svårt att komma undan mycket billigare =) De sistnämnda ska jag hämta idag. Han som sålde bodde visst på samma gata som jag!

Har f.ö. fått ont i halsen, vet inte varför, för jag tycker inte jag har gått lättklädd den senaste tiden... Iofs vart jag rätt blöt i lördags natt efter Millas vattenkrig inne på BK, och om det beror på det, då jävlar ;)

Jag och Tommy planerar att dra till Öland nu på söndag, får se hur länge vi stannar. Pratade med Madde igår, och hon skulle försöka att åka dit med, vore tokkul! :) Vi tänkte väl bo nära Borgholm på någon camping, men blir det dåligt väder eller om det helt enkelt blir tråkigt, så drar vi väl vidare på en roadtrip i södra Sverige, kan bli riktigt kul :D Har bestämt att jag ska på klaffens inflyttningsfest på lördag, därför drar vi först på söndag. Skönt att även ha någon dag att sova ut på innan man drar, jag sover så jävla kasst nu för tiden... Lustigt egentligen, för förr sov jag som ett barn ensam, och kunde knappt sova en blund när jag sov med någon. Idag är det tvärtom!

Har börjat en del söta tjejer här på jobbet med. Oftast under den här perioden är det sommarjobbare som är döttrar till någon som jobbar här fast, eller möjligen sommarjobbare som annars pluggar. Har sett två i denna byggnad, och en i byggnaden mitt emot (jobbar c:a 1500 pers här), dock jobbar de främst på administrativa avdelningar, dvs inte min, buhu... I vilket fall som helst så är det kul att ha nått att kika på som omväxling! Datanördarna här är inte så heta ;)

Nu blir det fika! Blev en ytlig blogg denna gång, och har inte ens nån bra text att beskriva min sinnesstämning idag.

1 Comments:

Blogger Jesse said...

såklart du och danne får komma och säga hej även på mokka :D Trevligt!
Men steve's är ett bra ställe med, men alladelles för dåligt betalt och tidsmässigt, så kunde ej vara kvar.

Denna komentar har inget med ditt inlägg at göra, men visste inte vart jag skulle "nå" dig för att svara, haha

Hoppas filmen var bra!

/ Jesse =)

5:41 PM  

Post a Comment

<< Home