Monday, July 02, 2007

Utmattad och tom

Då var det måndag igen, och måndagsångesten hänger över en som om det vore sista dagen i livet... Förstår inte riktigt vart denna ångest kommer ifrån, så jävla kasst är det inte på jobbet, och så jävla kasst liv har jag inte så att jag enbart lever för helgerna. Ändå finns det där, mer vissa måndagar, mindre andra. Idag är det mer.

Känner mig helt mör i kroppen efter en rätt vild helg, och inte minst utmattad. Andra vilar upp sig på helgerna, jag vilar upp mig på jobbet! I fredags va jag på fest hos Helena, och vi blev ganska många till slut, va skitkul! :D Va kul att träffa alla, har inte sett Helen på länge, och inte helena heller. Och jag och Ros-Marie hade världens utlägg om killar och hur vi funkar med sex ;) Var bara lite synd att Danny skulle jobba dagen efter, så han inte kunde festa så mkt, men han va med tills vi gick ut iaf :) Kom förresten inte ut förrens typ halv ett, tiden bara försvann iväg!

Hade bränt en bra skiva jag skulle ha med mig, men den var spårlöst försvunnen när jag kom dit. Har grubblat över vart den där skivan tog vägen hela helgen, och idag besvarades mina frågetecken. Den låg i min väska. Skapligt snett jag måste ha tänkt när jag la den där, istället för i min påse :)

Hamnade på Platens, och det va faktiskt riktigt roligt där! Fick i mig två snabba bärs, och blev kanske lite väl rund om fötterna, men det gjorde inte så mkt, hade jättekul för det :) Försökte komma in på Harrys halv tre, kanske lite väl sent, för det vart helt stopp i dörren. Kanske bäst det, nödvändigt att betala för att komma in en halvtimme :P

Hade världens baksmälla dagen efter, och satte mig på Steves med Tommy och käkade skagentoast. Namnam, men sen orkade man ingenting mer. Satt där en lång tid. Gick hem vid 16-tiden och somnade direkt i sängen. Upp vid sex för att fixa i ordning sig inför lördagens parti hos Wressle. Gud vad seg jag var då, ville bara somna om. In i duschen och sen var man som ny igen. Bort till Tommy och lira lite xbox, sen drog vi förbi mcdonalds vid 21-tiden och fick i oss några burgare och sen på bussen till Berga.

Hade kul hos Wressle! Många gamla kompisar man inte sett på länge, samt några nya :) Märks på lägenheten att han har flickvännen Linda nu ;) Malmsten och Martina hade handlat fyra puffpallar från IKEA till honom som jag och Tommy va med på som present. De passa in bra, och schyst att få lite fler sittplatser, det behövdes! Efter massa allsång till diverse schlager och annat icke-Fresa-musik (trots det skrek man med förståss :P) drog vi därifrån vid halv tolv med Taxi tillsammans med Martina och vad han nu heter, wressles brorsa, sorry :) Va uppe en sväng hos Tommy och fyllde på spritförådet i magen, och sen ner på stan och träffa upp grabbarna grus med Danny i topp :) Massa kö in på BK, men det gick undan ändå. Synd att så många vakter och personal har flytt stället och börjat på O'Learys och Blue Heaven istället, svårt att fjäska sig in före alla andra nu :) Asschyst dock att de fått upp värmelampor i kön iaf, man frös ju inte direkt!

Va faktiskt rätt kul där inne med, yrade runt lite och blev själv ett tag när Danny stod och pratade med några inne på Harrys. Dansade inne på BK sen istället, och träffade Lovisa och Milla, va skitkul! Milla dränkte mig med ett glas vatten, inte coolt! Och så försvinner hon innan jag hinner hämnas! Okey, lite vatten fick hon väl över sig med, men jag va dyblöt :P Hämnden är ljuv säger jag bara ;)

Satt ute på gatan och käkade kebabrulle med Danny efteråt, va riktigt soft, sitta där i gryningen och kolla på alla fulla människor :) Ha lite ångest över att man inte hade någon att gå hem med, men sånt är livet!

Dagen efter satt jag och Danny på Steves och käkade och drack kaffe ett par timmar. Var hemma och bytte om lite snabbt, för det va så varmt, och hamnade sen på George, med mer kaffe, och glassa i solen. Så jävla skönt! Tror vi satt där till typ halvsju, sen drog vi iväg och grillade i trädgårdsföreningen inför ett uppträdande av Biker Church, haha, det va en upplevelse ;) Tog hundra år att få igång engångsgrillen, de suger verkligen! Brassade på med massa extra papper och fick en härlig fjutt på det hela :) Va jävla soft att ligga där och grilla och trixa lite fotboll och bara slappa och diskutera tjejer och allt sånt som vi killar gör ;) Blev en väldigt slapp söndag överhuvudtaget, men skönt med lite omväxling istället för att bara sitta inne framför tvn och datorn som vilken standardsöndag som helst.

Bokade in filmen Transformers nu på onsdag då den har premiär! Fanns förvånansvärt många platser kvar, så fick schysta sittplatser! Dags att ytnyttja de två fribiljetter jag har. Hoppas verkligen på att den är riktigt bra! Men med Michael Bay och Steven Spielberg sida vid sida KAN den inte bli en flopp! :D



I eftermiddag ska jag och Danny på körkortsutbildning. Ska bli skitkul! Hoppas det finns många småtjejer med föräldrar där, mohaha ;)

Känns som man pratat mycket om flickvänner och förhållande i all generalitet denna helg, och om hur svårt det kan vara ibland. Blir mycket sånt när man umgås med Danny, men det är skönt att kunna prata om det, det behövs! Förhoppningsvis lär man sig något av det med. Vet inte riktigt hur jag själv känner det idag. Känns som det vart mycket den senaste tiden, som att det vore helt okey att leva själv ett tag nu. Men man vet ju aldrig, helt plötsligt kan det ju dyka upp något, det är liksom inget man kan påverka själv helt. Det bara kommer. Hoppas jag är redo då.

I can't breathe here anymore
It's been like that for a while
Everything seems strange to me
I feel like a new-born child

And I know I don't belong down here
I guess we don't always be the same
I wish I wouldn't have to feel

0 Comments:

Post a Comment

<< Home