Tuesday, July 03, 2007

Att vilja få ur sig nånting

Känner att det är något inom mig som måste ut. Problemet är att jag inte vet vad det är... Jag har jättelust att skriva av mig, men jag vet inte om vad...

Känner att jag måste bort härifrån ett tag. Hoppas innerligt vi drar till Öland nästa vecka, eller varför inte redan nu till helgen? Klaffen har inflyttningsfest iofs, vill gärna dit, så efter den då? Känner att jag inte tål upprepningar just nu. Det måste hända nya saker hela tiden. Vill inte fastna i ett ekorrhjul, så allt som är annorlunda i min vardag känns jättebra.

De senaste åren har jag försökt sträva mot någonting, men jag vet inte själv vad. I hela mitt liv har jag haft mål som jag i stort sett alltid har levt upp till och övervunnit. Idag känns det som jag står och stampar på samma plats utan att ha en aning om vart jag är påväg. Vill göra något av mitt liv, men vet inte vad. Vet faktiskt inte om Linköping är rätt för mig, om det är tillräckligt, eller om det bara håller mig tillbaka. Känns så svårt att bara dra med. Liksom, vart? Jobb, bostad, vänner? Jag behöver ett stadigt mål för att kunna dra känns det som.

"Live for the day"

Känns verkligen bra att man har semester nästa vecka. Man kan bara sticka iväg ett tag och komma bort från allt temporärt, utan egentliga mål. Känna efter. Vad är det jag vill komma bort från egentligen? Jag måste ta reda på vad det är jag verkligen vill. Men hur? Blir inte klokare på någonting just nu...

Is it me or does it seem that life just carries on?
Was it him who said that life is just a song?
I don't know what will keep me on this little Earth
I just might use the love that's all in the dirt

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nu skriver jag;) klart ni ska till klaff.. kommer bli skitkul tror jag allt!! men åka bort låter oxå rätt skönt.. jag hänger på;)

5:45 PM  

Post a Comment

<< Home