Thursday, July 05, 2007

Transformers is the shit!!

Såg Transformers igår och jag kan bara säga FY FAAN VILKEN JÄVLA FILM!! Animeringarna var det sjukaste jag sett någonsin i filmvärlden och all annan värld med för den delen. Hade adrenalinkick och ståpäls rakt igenom hela filmen, från det att man såg första robotanimeringen till att eftertexterna började rulla, galet! :D

Filmen bygger mycket på de gamla serietidningarna, vilket också speglar i att det inte finns mycket brutalt våld, blod och fult språk. Finns även mycket komik som även det speglar serierna från förr.

2,5 timme lång är den, men det känns som 30 minuter :) Kan ju även avslöja att slutet är som gjort för en uppföljare! :D F.ö. kanske jag ska tillägga att det är en typisk grabbfilm, dvs 1000% action, specialeffekter och ashäftiga animeringar! Var kanske en handfull stackars flickor i den fullsatta biosalongen som säkert hade blivit medtvingade av sina pojkvänner ;)

Läste du Transformers när du var liten? Såg du de tecknade filmerna och följde serierna? Ägde du Transformers-bottar? GÅ OCH SE FILMEN!! Du kommer inte bli besviken :)

Efter filmen tog jag och Danny en cola på Steves (ovanligt va?) :P Diskuterade helgen som kommer lite, och det kommer bli massa parti för Danny är för en gångs skull ledig både lördag och söndag! :D Så måste bunkra upp bärs imorn, ska köpa riktigt finöl i flaska den här helgen, det är jag värd! Man måste ju starta semester 2 med stil ;)

3 Comments:

Blogger - said...

Jag tyckte faktiskt om filmen, trots min skeptism. Men jag tror faktiskt att det var mycket utav humorn som räddade filmen i mina ögon :)

9:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Håller med föregående talare :)
Filmen var bra.. riktigt bra faktiskt.

8:22 PM  
Blogger Mashiara said...

Jupp vi såg förhandsvisningen. Visste knappt att den hade en sån men det märkte vi när vi boka den :)

6:48 PM  

Post a Comment

<< Home