Monday, August 28, 2006

Skojig helg

Då var man tillbaka på jobbet igen, o den långsamt lunkande vardagen. Helgen i Göteborg var skitkul! Började med billig öl på kvarterskrogen på kungsgatan på fredagen efter att jag kommit fram strax innan 21. Träffade David o Peter där, lämnade packningen hos Peter som jag sov hos. Förutom dem var även basse och P där! P har jag inte sett sen förra gången jag va i gbg, dvs förra året. Basse har jag inte sett sen studenten tror jag, 7 år sen... Otroligt va tiden går. Vi la oss rätt tidigt den dagen ändå, och upp runt 9 för att ut o shoppa på stan! :) Hittade 5 tshirtar och en långärmad, stickad dragkedjskofta, allt för under 1000:-! Som hittat :) Ringde Gisela som också var i gbg för att städa ur sin lägenhet som hon flyttar ifrån till förmån för sthlm. Tog en lunch med jättegod pasta på ett litet café nära Valand. Va kul att ses, trots att vi sågs på kryssen senast ;) Hängde med upp till hennes lägenhet på avenyn för att kika på vad hon gav upp, o den va riktigt fin, billig o sjukligt central! Hade jag inte sagt nej till :)

Pratade även med Sabine när vi var påväg hem till Peter igen för att fixa i ordning oss inför kvällens bravader! Hon skulle fika vid kungsportsplatsen med lite polare och ville att jag skulle hänga på. Tyvärr började det TOKREGNA och åska, så jag kom aldrig iväg... Sen vart klockan lite mkt med, riktigt tråkigt, vi har inte setts på jättelänge :(

När det värsta regnet lagt sig tog vi vagnen till David som bor intill heden. Han, bh och janne (en gammal f.d. klasspolare från gymnasiet jag inte sett sen förra året) stod o lagade käk, namnam ;) Janne avslöjade att han o frugan (han gifte sig förra året) väntade smått, o det roliga var att jag o peter strax innan hade diskuterat om han hade barn på G nu när han hade gift sig o allt, o skämtade om att det inte kan vara långt kvar iaf! Vi kunde inte haft mer rätt ;)

Molly va inte sen på att hänga med o festa med, tyvärr ville inte hennes kompisar följa med då de hade vart ute dagen innan. Haha, kaaasst!! :P Spelade sprit-schack och mindes gamla minnen mha fotokataloger och album, va riktigt kul! Vi bestämde att vi skulle fira midsommar ihop nästa år, lite revival liksom från Halmstad, Lysekil, Grebbestad och Varbergs-tiderna :D

Runt midnatt drog vi ut på stan o in på Park Lane på avenyn. Har inte vart där förut, men det va riktigt kul trots rätt dålig musik :) De andra stack hemmåt runt 3-tiden, men själv stannade jag till 4 för att hitta på egna äventyr ;) Efter att ha yrt omkring hamnade jag på nått hamburgerhak där killen o tjejen bakom mig i kön försökte fixa ihop mig på en one-night-stand med flickan i fråga, som inte kunde vart mer röd i ansiktet när jag sa att hon allt får hångla upp mig först! Haha, nöjde mig dock med min burgare innan jag gick hem!

Upp vid 10:30 eftersom bussen hem gick 12. Somnade om o vaknade 11:10, blev stressigt som fan att hinna, men det gick. Bakis på en trång buss i 4 timmar is not the shit kan jag säga... Resten av söndagen vart tokslapp! Kollade på film med Christine, MI3, den va rätt bra faktiskt...

Summa sumarum, en rolig helg i götet! Gick åt lite för mkt pengar på kläder egentligen, blir att toksnåla resten av månaden... Men nostalgi och minnen is the shit! Skitkul med miljöombyte o att träffa massa gamla kompisar, va bara tråkigt att jag inte kunde träffa malle nått, pga lite skit som hänt henne...

Nästa helg blir det Tommys födelsedagskalas, måste komma på nått att köpa bara! Kinetic på L'orient senare på kvällen är förståss givet, kul när det händer lite grejer här i stan. Idag ska vi dra till Jula o handla en symaskin, jag, tommy o linda. Den kommer komma väl tillhands, har väldigt mkt kläder att laga känns det som :( Storhandla mat, öl och lite annat ska jag också hinna med! Lika bra att passa på nu när man äntligen har lite pengar igen...

Fika nån i veckan? Måste ju hinna ikapp vad som hänt här i helgen medan man vart borta =)

//F

0 Comments:

Post a Comment

<< Home