Tuesday, August 22, 2006

Bil till salu!

Igår tvättade jag och snyggade till min pugge, tog några kort och la ut den på blocket! Så kom o köp, fin liten bil för billig peng :)

http://www.blocket.se/vi/9142396.htm?ca=14_s

Va ute o gick imorse som vanligt, va lite osäker på om jag verkligen skulle ut idag, det va riktigt grått ute när jag vaknade. Men jag chansa, o det kom inget regn. Tänkte inte så mkt överhuvudtaget imorse, mest på att jag verkligen hoppas nån köper bilen fort fort så jag kan koncentrera mig på att köpa en ny bruksbil.

Beställde lånpapper från banken igår för att finansiera nästa bilköp. Jag tog i lite för säkerhets skull, men mer än 40k lägger jag inte på en bruksbil! Hoppas på att komma ner runt 20-30k, men isf är det bara att betala tillbaka de pengar som blir över.

Såg en kille som sålde en komplett civic coupé på min bilklubbs forum, för endast 9500! Kruxet är att den är helt isärplockad, och jag har tyvärr ingen plats i verkstan över för något sådant, snyft, annars hade jag tagit den direkt!

Skulle ut o handla lite käk igårkväll när jag kom hem, men det gick inget bra! Yrade runt till Priso först, stängt. Sen hemköp i city, stängt. Blev att köpa pizza sen istället, haha. Träffade iaf på Molly som var påväg hem till gbg. Lovade att ringa henne när jag är påväg ner till helgen, vore kul att festa me henne där nere! Stötte även på två gamla klasskamrater på stan, varav den ena jobbar som vakt på Harrys, så han har ja stött på ett par ggr förut på fyllan o villan ;) Men va kul att ses, har inte sett den andra killen på flera år! Stötte även på Fredde o Kevin. Får se om man kanske tar en bärs i veckan eller så, vore najs.

Ringde skatteverket imorse, hittade ett gammalt skattebesked från '05 där jag hade betalt kyrkoavgiften (gick ur svenska kyrkan 2004). Men det visade ju sig att skattebesked från '05 självklart visar inkomståret 2004, så inga extra pengar där inte, fan också...

Beställde hem blanketter från CSN igår med, ska slå ihop mina två lån därifrån till ett. Kommer behöva betala in c:a 500:- mindre i månaden nästa år om jag gör så, mkt bra :)

Måste ringa till Lundsbergs nu och försöka få dem att fixa min badrumsspegel, de har inte hört av sig trots att jag lämna ett meddelande på svararen förra veckan *Grrr*

Ikväll ska ja nog ner till gymmet o träna, tror Tommy va på me! Sen blir det nog en fika med Natti som är tillbaka från Kroatien, där hon vart hela sommaren. Hon yra om att hon flyttar till Barcelona nästa vecka(!!?). Måste reda ut det där, kan ju inte bara dra så där :(

Hepp, jobb väntar! MÖRS DÅ!

//F

0 Comments:

Post a Comment

<< Home