Wednesday, August 16, 2006

Min första blogdag!

Onsdag då, och jag kom på att jag vill börja skriva om mina dagar och äventyr, därmed signa jag upp på blogspot :) Har väl egentligen inte hänt så mkt idag, upp 5:50 som vanligt och inser att det för en gångs skull inte regnar på morgonen. På med träningskläderna och ut på vanliga rundan runt stångån, runt 50 min tar den, mer eller mindre exakt! Är riktigt skönt att ut och gå på morgonen, trots att jag inte direkt är en morgon-människa, men man blir förvånad av hur mkt man klarar av med en hög med envishet ;) Iaf, man får mkt tid på sig att tänka hur ens liv ser ut, vad man saknar, vad man vill ha, o hur man ska få det man vill ha på dessa promenader. Med mp3-spelare på högsta volym (självklart är det hardstyle och hardcore det enda som gäller) så yr tankarna omkring som en tornado i huvet, trots att klockan inte är mer än 6 på morgonen.

Idag tänkte jag på hur väldigt lessen jag kan bli när jag upptäcker att jag vill ha något som jag inte vet hur jag ska få. Självklart pratar vi inte nån materiell sak här, men det har ni väl redan förstått :) Starka känslor är skönt att ha på ett sätt; man vet att man lever. Men det är jobbigt när man inte vet hur man ska handskas med dem. När en känsla har blivit för jobbig, har jag alltid ignorerat den förr i tiden. BORT!! Förträng! Jag vill inte vara ledsen, vem vill det liksom? Det är relativt enkelt när det handlar om känslor man vet aldrig kommer bli besvarade, men känslor som man inte får fullt gensvar mot är sjukt jobbiga. Jag har jättesvårt att tona ner mina känslor när jag verkligen känner; hela mitt liv börjar kretsa kring dem, och till slut börjar man fundera, är det verkligen värt all den här ångesten, förvirringen, och sorgsenheten man liksom inte lyckas dämpa? Och så ser man henne där igen, o varenda liten jobbig känsla är som bortblåst för en stund, tills man är tillbaka i förvirringen och övertolkningen av hennes ord.

Så kan min morgon börja, ute på morgonpromenaden, med musik på högsta volym som får ens känslor att än mer löpa amok.

Oj, det blev visst lite väl djupt där, men måste medge att det är skönt att skriva av sig :)

Va ute i garaget igår och skulle hjälpa polaren att byta drivknut på sin CRX, gick sådär bra, jävla skitkonstruktion de lyckats med (iofs var även damasken helt av, o han hade inte fixat en ny så man skulle i vilket fall ändå få riva allt igen).

Startade upp min lilla röda pugge för första gången sen maj, god damn va svårstartad den var! Men igång gick den, så nu har jag den till jobbet istället. Var tvungen att plocka ur den eftersom den ska besiktas på fredag, o sen förhoppningsvis ut på blocket nästa vecka! Den är alldeles för liten för mig, vill ha nått större o lite mer komfortabelt under vintern när civic'en står uppallad i verkstadsgaraget. Funderar på en civic sedan generation 5, dvs samma generation som den andra civicen jag har. Största anledningen till detta val är att jag kan den generationen ut o innan, kan meka isär den i sömnen. Smidigt om något krånglar (vilket det alltid gör med bilar), plus att kvalitén på dessa bilar är otroligt bra. Att behöva lämna in bilen för service vill jag helst slippa då det är sjukt dyrt. Jaja vi får se, helst vill jag ha en VTi med, men då lär jag få ta ytterligare lån. Nedan är en bild på bilarna :)




Var o hälsade på madde igår med, hon har precis flyttat upp från småland hit till Linköping för att plugga till frisör! Var jättekul att träffa henne, hon är rolig, äventyrslusten, lyssnar på trance o är väldigt lättpratat, precis som jag! :D Har lovat att guida henne runt här i "storstan" eftersom hon just nu inte hittar nånting. Jag minns ju själv hur det var första dagen man bodde här "Följ kyrktornet så hittar du iaf till stan!". Haha, men hur tar man sig hem då?

Ska släpa med henne ut till helgen så hon får uppleva utelivet i den här stan me. Funderar på om man ska på pompom i parken i Norrköping på lördag igen, träffa norrkan-folket o lyssna på schyst musik! Vore riktigt kul, så det lutar åt det. Om Martina ska ha fest ute på Edsberga på lördag med, så kan man ju alltid åka dit efteråt, det slutar ju trots allt redan vid 23!

Nähä, nu måste jag jobba lite med, får skriva mer imorn, eller så uppdaterar jag ikväll.

//F

1 Comments:

Blogger Therese said...

Jaså du, välkommen till blogspot då får man väl säga! :D Kärlek suger vettu, det är fan inte lätt när det är svårt! Kramar!

9:29 PM  

Post a Comment

<< Home