Monday, August 21, 2006

Måndagsångest

Ny vecka, nya möjligheter, eller vad är det man brukar säga? Ny vecka för mig betyder måndagsångest och en hel arbetsvecka innan nästa helg. Värst är förmiddagen, tur att den snart är över!

Igår vart det mest slappdag. Va på stan o fikade med fredde, madde o hennes kompis från Norrköping. Jag var mest trött o passiv.

Klockan ringde 5:50 idag som vanligt, insåg att vädret var rätt hyfsat så det var bara att slänga på sig kläderna o ut o gå. Idag handlade min promenad mest om min ångest om min ekonomi. Den här månaden har ekonomin varit mer i botten än nånsin, och det värsta är att jag knappt fattar vad jag har spenderat pengarna på. Jag har gått på reservpengar i stort sett hela månaden, inte bra. På fredag är det löning, då måste jag försöka lägga upp en vettig ekonomisk plan för hur pengarna ska spenderas denna månad. Måste verkligen hålla i dem, speciellt med tanke på att jag har väldigt mkt utgifter denna månadsskifte. Gbg till helgen får inte gå överstyr, nån enstaka tshirt kan man köpa, eller om man hittar ett par schysta höstskor, men that's it! Och inget pengaregn ute på krogen.

Idag ska ja tvätta av puggen, invändigt och utvändigt, kommer ta tid för den är verkligen skitig, o det är alltid så jävla varmt inne på OK/Q8's GDS-hallar :( Får jag bara lite bukt på den, lägger jag in en annons på blocket på den ikväll. Hoppas det går snabbt o smidigt att sälja den.

//F

0 Comments:

Post a Comment

<< Home