Thursday, August 17, 2006

Snart helg :)

Jaha, då var det torsdag, vilket innebär en dag till helg, weee :) Martina o David skulle visst inte ha fest ute i edsberga till helgen, men kom på att det ju är nykvarnsfestivalen i helgen, vilket innebär 255miljoner småteens ute vid ån, och förhoppningsvis en o annan vettig människa med ;) Just nu lutar det dock åt att bli pompom i parken i Norrköping med fredde, danny, asp och henke, men jag har inte riktigt bestämt mig än.

Igår va det stora tvätt- och städardagen efter jobbet, tvätta från 17 till 22, jättekul, NOT! Va hur mkt tvätt som helst, o ändå glömde jag vissa saker... Blir att försöka hitta en ledig maskin ikväll. Städa hela lägenheten gjorde jag med, så nu ser det lite bättre ut. Annars gjorde jag verkligen ingenting, jo, kikade på Fast and the Furuios - Tokyo Drift. Den var väl som jag hade tänkt mig, en massa schysta bilar, däcktjut och krascher, precis som FTF-filmer ska vara. Fick många roliga idéer till min egna bil, och suget att börja bygga på den igen blev lite starkare, men ugh, jag har verkligen inte råd om jag ska leva som jag gör just nu.

Pratade med Martina vid lunch igår, o bestämde att vi skulle ta en fika på stan idag. Det var verkligen inte igår... Lite kul att man får upp kontakterna med gamla vänner som man inte umgåtts eller pratat med mkt den senaste tiden!

Annars har dagen sett ut som vanligt än så länge, morgonpromenad kl 6, hade förståss döont i halsen imorse igen, fattar inte varför den inte ger sig. Envisa fan, du kan inte vinna över mig, sådeså! Glömde halstabletterna hemma med förståss, damn...

Vican ringde imorse med, hon är ledig idag o ville att jag skulle komma förbi efter jobbet och laga hennes dator som tydligen helt totalt har lagt av nu. Känner att jag inte hinner ikväll om jag inte vill sitta uppe halva natten. Hon har fått min gamla filserver, en gammal P2'a på 450MHz o dubbla grafikkort o annat gammalt skit; bättre än hennes nuvarande gamla skrivmaskin iaf :) Dock vet jag av erfarenhet att det alltid är något som strular när man ska installera om en dator. Att den är dölångsam jämfört med dagens datorer gör ju inte saken enklare direkt, så jag räknar med att det kommer ta en hel kväll iaf. Imorn har jag bokat upp hela kvällen (o natten me om det ska vara så) för att hjälpa henne sparka igång den, måste bara se till att jag har allt jag behöver, XP lär inte va nån idé att installera, lär gå dötrögt. Jaja, det löser vi imorn!

Ska ringa madde sen me o se om hon behöver nån snabbguidning genom stan, så hon iaf kan hitta till mataffären ;)

Jaha, nu händer det inte mkt mer, ska ringa till hyresvärden o berätta att mina badrumsspeglar har "gått sönder", så de måste byta dem. Hoppas de inte frågar hur de gick sönder, det är en hemlighet, haha ;D

Besiktning av bilskrället kl 11:20 med, jag hoppas verkligen aset går igenom utan anmärkningar, orkar verkligen inte mecka me den just nu...

Nähä, hade världens utläggning i min hjärna vid min morgonpromenad om hur man som kille borde agera mot en tjej man är kär i. Jag tror stenhårt på min teori, trots att jag själv har sjukt svårt att följa den. Men men, mer om den en annan dag!

ciao
//F

1 Comments:

Blogger Therese said...

moahaha nu ska jag läsa din blogg varenda dag! :D
Förresten måste jag säga att du är grymt duktig som går morgonpromenad varje dag! Imponerande! Tänk om man hade sån pli på sig själv :)

11:08 AM  

Post a Comment

<< Home