Monday, July 23, 2007

Värsta bästa semestern!

Då var man på jobbet igen efter 2 ordentligt intensiva semesterveckor. Har ju redan skrivit om hur den första var, så jag fortsätter väl lite på vad som hänt den senaste.

Drog till Göteborg förra lördagen, och billi spann som en katt igen (okey, en gammal jävla bonnkatt, men envis som få). Pratade med Sabine, och vi fick sova där, trots att hon skulle på fest i Kungälv, så vi fick ta hand om oss själv i hennes lilla 18 kvadratare, som av en slump låg i huset bredvid där min gamla kompis bott förr i tiden :) Alla mina andra gbg-vänner va tyvärr inte i stan, så vi fick röja själva. Hittade massa roliga saker under hennes säng, får lägga upp en snygg bild på mig in action med dem senare :D Hamnade på Trädgårn senare på kvällen, och det var stundvis riktigt kul, men känner att det är mkt roligare när man går ut många.

Träffade upp David och Peter samt hans flickvän som jag inte träffat tidigare på söndagen. Blev lunch på Cappucino vid kungsportsplatsen, sen gick vi runt o kolla lite. Va skitbra väder! Drog till Tylösand senare på dagen, där gurra, jana, remne, ellizen, david, martina, doomis, akb och flybob redan befann sig. Björn joinade med upp lite senare, va kul att lära känna dig :)

Tyvärr fick vi ingen tältplats denna kväll, allt va fullt! Men vi va rätt beredda på det redan, och sov i bilen istället. Blev förståss massa parti, och full DJ-utrustning nere på stranden, kul som fan! Göra brasa är skitkul ;)


Måndag var helt underbart väder, så vi kurerade den lilla bakfylla man fick nere på stranden med massa sol o bad o spana tjejer, förståss ;) Kvällen innebar ännu mer fest förståss, och träffade nikki, yvette, emma och emelie, och hade skitkul även den kvällen :) Tisdag var det sämre väder på, eller 27 grader o massa sol, fast lite småmoln o en jävla massa blåst. Var samma väder på onsdag, rödflagg på stranden, så blev inget badande dessa dagar, men vi höll till på stranden ändå, fast man fick ha en jävla massa kläder. Brasan hjälpte till att hålla värmen med!

Solnedgång @ Tylösand

Wressle, Linda, Jimmy och Jennie joinade oss med på onsdagen, eller om det var torsdagen, minns inte så där exakt, kom och åkte så mkt folk hela tiden! Vart självklart fest även dessa två dagar! Och Yvette, förlåt igen för den urkassa åldersgissningen, jag skyller på alkohol och mörker! Hade jag fått gissa igen, hade jag sagt 21 :)

En av hundra gånger vi besökte systemet ;)

På torsdagen kom patte, fraii, lollo, deffi och en hög killar, som jag tyvärr inte minns namnet på allihopa, jag o namn sucks! ;) Jag och tommy hjälpte lollo och frida att sätta upp deras tält, gick aaaasabra, eller kanske inte, men det vart färdigt trots allt efter många om och men! Hade aldrig gått utan mig, eller hur? ;) Vart skitmassa parti på kvällen igen, samt ett misslyckat försök till strandfest, ibland blir man less på bangande människor... Blev nog den sämsta partykvällen på hela veckan.

Fredagen kom, och wobert, granis, didac (oops, glömde Helena ;) ) och några till dök upp och kapade en del av våran tältplats! Okey, vi hade säkert fått plats med 10 tält till så stor som den var, men ändå ;) Var säkert runt 30 pers i vårt sällskap där nere nu, skitskoj! :) Nu börjar man uppleva penningbristen dock, det hade gått åt SJUKT mkt pengar den senaste tiden, så nu fick man börja snåla, även om man inte spendera överdrivet mkt på Tylösand. Vi var inte ute på krogen nångång, liksom why, vi gjorde ju våra egna fester istället ;)

På kvällen blev det VÄRSTA festen på stranden. Jag, tommy och gurra var nere på stranden TIDIGT med utrustningen, efter att ha legat och solat o badat hela dagen, va SJUKT varmt den dagen, asgott! :D Träffade Frida och Lisa som vi lirade beachvolley med innan alla andra dök upp! Blev tokmkt folk under kvällen, kom folk överallt o festa med oss =) Vart nog en av de bästa kvällarna där nere!


På lördagen var det mulet, samt kom lite regn. Då började alla banga och ville åka hem... Jag vart inte så förvånad iofs, man ska inte åka som par dit ner, inte med oss iaf, det blir mkt gnäll... Ungefär hälften åkte nog hem under dagen, men vi var fortfarande en bra folksamling! Träffade även på två gamla kompisar från mellanstadietiden, Micke och Henke, dem hade jag säkert inte sett på 15 år, så det va riktigt kul! :) Blev självklart massa parti under kvällen med hos tjejgänget, som f.ö. var skitkul att lära känna, sån jävla underbar humor så det finns inte, skrattade mkt de sista dagarna :) Folk med min sorts av humor är lätt det bästa som finns, då mår jag som bäst! :D

Hetast på stranden, lollos klänning satt som ett smäck, och man måste ju bjuuoooodaaa på sig själv, som hon skulle sagt ;)


Kolla min nya snygga jacka ;)


Kvällen blev rätt yr, och jag fick världens roligaste röstsvar på mobilen under kvällen som gav mig ett gott skratt på söndagen. Cylinda support äger ;D

Dagens kommentar: "- Hum, du måste gett mig fel nummer, de sa Cylinda Support..." Granis: "Det var konstigt, han jobbar ju på ericsson..."

Sen ringde de 3 ggr till, lika förvirrade; Granis: "han kanske har bytt jobb? För det är rätt nummer..." ;D

Somnade rätt tidigt den kvällen, va helt slutkörd efter 16 festnätter i rad samt 180 mil kors och tvärs genom Sverige; Linköping --> Öland --> Kalmar --> Öland --> Linköping --> Stockholm --> Linköping --> Göteborg --> Tylösand --> Linköping.

Har lätt vart en av de roligaste semestrarna hittills, har lärt känna massa nya människor, och stött på många gamla jag inte träffat på länge. Vädret har vart riktigt bra mestadels, så nu är man brun som en pepparkaka ;) Vi har säkert nära 2 timmars filmmaterial från båda veckorna, bara tommy får tummen ur och lägger över allt till datorn! Måste nog hem till honom ikväll o kika igenom allt, haha :D

Orkar inte skriva mer, det är så svårt att försöka förklara alla intryck med ord för det har hänt så otroligt mycket på dessa två veckor, men jag är sjukt nöjd med min semester iaf! Ångesten var jättestor igår när vi åkte hem. Att komma tillbaka till Linköping var helt värdelöst, hade absolut ingen lust att åka hem igen. Jag trivs inte i den här staden längre, måste se till att göra något åt det.

Idag ska jag hämta ut mina nya kläder som kommit med posten. Klockrent, med tanke på att jag typ inte har en enda ren tröja hemma ;)

Tack för en SKITKUL semester alla vänner, bekanta etc etc! Tylösand ska vi lätt till minst en gång till i år! :D

3 Comments:

Blogger Helena said...

du glömde mig! ;( jag kom ju med när granis och co kom!

3:45 PM  
Blogger Fresa said...

Oops, nu finns du också me ;)

6:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

ne man gjorde väl inte det. men jag tänker minsann trotsa verkligheten;p

12:23 PM  

Post a Comment

<< Home