Monday, June 11, 2007

Varm helg

Låg och funderade länge innan jag somnade igår på vad jag skulle skriva i bloggen idag. Insåg hur mycket de senaste 2 veckorna har förändrat mig och min personlighet till någon med större ödmjukhet, större öppenhet, och förhoppningsvis inte lika egoistisk personlighet. Konstigt egentligen vad händelser i ens liv kan få en att ändra på sig så pass långt ned i grunden. Men vem vet, det kanske bara är mitt känslosamma vågsvall som spelar ett spel.

Insåg även att jag inte har vart hemma på 2 veckor, i stort sett. Det enda jag gör hemma verkar vara sova och duscha. Lägenheten känns så tom och kall. I fredags var första gången jag lagade mat på 2 veckor. TVn jag köpte känns nästan meningslös för tillfället, jag har ju inte använt den än i stort sett!

Saknar någon att sova bredvid, och hålla om under nätterna. Förr älskade jag att sova, nu hade jag helst velat undvika det helt.

I fredags var det club session på BK. Skulle ha haft förfest hos Tommy var det tänkt, men det var så sjukt varmt att det inte gick att vara inomhus, så det blev förfest utomhus bakom Åbacka Café vid Stångån. Det blev c:a 40 pers till slut, och gurra o olof plockade med DJ-utrustning etc, så vart bra drag :) Filmade en massa därifrån, men vi har inte hunnit kolla på det än. Var kul att träffa Tere igen, det var ett tag sen sist. Hade en lite djupare diskussion med remne om tjejer och känslor. Känns som jag kan prata känslor med vem som helst nu, det är inte mycket svårare än att prata om vad som helst, så länge man är ärlig mot sig själv och känner att det man pratar om verkligen betyder något äkta.



Tog det rätt lugnt och drack mycket vatten och powerking, va rätt skönt faktiskt. Hamnade på mellanfest med lite folk hos Tommy innan vi hamnade på BK. Stötte på Danny på vägen efter att han hade jobbat klart, var kul att han med hängde på :) Skällde ut de som tog betalt vid entrén eftersom de krävde att man skulle betala garderob, 20:-, trots att man inte hade något att lämna in. Va fan är det för jävla sätt? Först sa de att pengarna gick till vakterna, då bad jag att få prata med en av vakterna. Han visste inte vad de pratade om. Pratade med Klaffen, och han sa bara att det var BK's regler för att finansiera vakter och garderobspersonal. 20:- är inget, men det är principen! Jag gillar inte att bli lurad, och det var precis så jag kände mig. Betalade sen ändå när klaffen erbjudit sig att betala direkt ur egen ficka, vilket jag definitivt inte gick med på. Pratade lite senare med en av vakterna där nere som jag känner, och han sa att de definitivt inte ser röken av de pengarna iaf. Riktigt dåligt BK, kanske är dags att byta lokal till t.ex. Blue Heaven som har mkt bättre dansgolv med, och inte har obligatorisk garderobsavgift?

Annars vart det en rätt bra kväll. Albin lirade riktigt skönt, och man kände att man fick dansa av sig, det va kul! Var inte så jättevarmt som jag hade trott där inne. Klart det var varmt, men inte mer än vanligt. Bjöd Martina på en rosa drink av något slag, men den va faktiskt god, även om jag inte är så mkt för drinkar.

Gick hem ensam efteråt, och fick ett känsloutbrott när jag kom hem. Vill inte sova själv, och frustrationen är på topp åt att jag inte gör något åt det. Men jag vill inte sova brevid nått jävla krogragg, värdelöst, och det känns inte som jag längre!

Va ute på stan med Tommy i lördags och käka sallad på steves. Skulle ha käkat grillat nere vid stångån egentligen eftersom Danny skulle jobba där, vilket han inte gjorde sen ändå. Var dövarmt, så vi drog ut till Berg och låg där resten av dagen och badade och softade. Drog in till stan och grillade på kvällen, fläskfilé med Tzatziki och grönsallad, asgott! Tog ett par bärs, och gick över till Oskar och Patrik med vänner för att se premiären av hultfredsfilmen 2006. 15 killar som tittar på en film som går ut på att ragga upp flest småflickor, vet inte vad jag ska säga, tyckte nog det vart lite för mycket... Förr skulle jag tyckt det va skitkul, nu känns det bara som jag växt ifrån det. Gick vidare till Carros kompis Michelle efteråt, var kul att träffa lite nytt folk! Sa att jag bara var 18 år, och blev bjuden på Gin o Tonic av två tjejer som måste vart över 30 iaf, haha, det var rätt kul :) Danny kom förbi med efter jobbet, med folkbärs! Det blev det ändring på det ute på krogen dock. Hamnade på Blue Heaven. Hade aldrig varit där inne tidigare, så det blev det istället för gamla vanliga BK. Dresscode och minimigränser för hur mycket man måste spendera för att få boka ett bord och kunna sitta ner. Inte riktigt min grej, men jag hade kul ändå! Träffa klaffen och lite andra roliga människor. Jumpade runt på golvet bland brats och annat folk, det var kul :)

Delade en kebabpizza efteråt på hakepi innan jag gick hem, ensam, igen. Var rätt okey ändå, var inte ett dugg intresserad av att träffa någon denna kväll. Hade en kul utekväll med grabbarna, det räckte :)

Vaknade vid halv ett på söndagen, och drog ut till Berg med Tommy, Teppan, Carro och hennes kompis Matilda. Skönt att bota baksmällan där ute och inte vara kvar i stekheta Linköping. Grillade på kvällen hos Tommy, alla utan teppan, och kollade på The Fuzz i ett kokhett vardagsrum, men det var en bra film!

Får väl avsluta med det jag försökt prata runt under hela det här inlägget. Saknar Christine jättemycket fortfarande, och tänker på henne hela tiden. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det, känns som en omöjlighet att bara stänga av. Drömde om henne i natt igen. Har funderat på hur jag någonsin ska kunna hitta någon ny i framtiden, känns som en ren och skär omöjlighet idag. En sådan tjej är en på miljarden, lycka till att övervinna de oddsen, Fredrik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home