Friday, September 21, 2007

Hej då Tråkköping!!

Äntligen!! Sa upp mig från jobbet igår och skrev på som IT-konsult för SYSteam i Stockholm! Börjar den 1a November, så nu är det snabba ryck som gäller. Ska bli sååå skönt att slippa den här tråkiga igenvuxna hålan som vart min hemstad i mer än 8 år. När jag pluggade trodde jag att jag skulle flytta härifrån så fort jag tagit examen, men riktigt så blev det inte när jag fick jobb på Ericsson.

Trivdes rätt bra här under studieperioden, speciellt under tiden då man började gå på rave-fester (2000) och tranceclubber drog igång (2002). Så fort man tog examen och började jobba (2004) så känns det som allt blev så mkt tråkigare. Enda sen dess har jag funderat på att flytta, men det har aldrig blivit något pga diverse anledningar.

Enda gången jag egentligen har trivts här i Linköping de senaste 2 åren är när jag var tillsammans med Christine i våras, då kändes det helt okey att bo kvar här och ge allt en chans. Men när det tog slut i slutet av maj har jag drivits längre och längre bort från Linköping, och gjort mitt bästa för att komma härifrån så ofta som möjligt. Nu har jag äntligen fått chansen att komma härifrån permanent, och så här glad har jag inte varit sen jag blev tillsammans med Christine på nyårsdagen :) Känns som livet håller på att göra en ordentlig gir åt rätt håll, att komma framåt, att göra något nytt och spännande och utmanande!

Jag vet inte riktigt än hos vilken kund mitt första uppdrag blir hos, men det kommer högst troligen handla om applikationsutveckling på någon Microsoft plattform typ Biztalk med .NET. Ska bli kul att på allvar komma in i applikationsvärlden efter att ha snurrat omkring på servernivå på Ericsson.

Nu behöver jag dock all er hjälp som jag kan få!! Jag är i akut jakt efter en lägenhet i Stockholm (max 10-15 minuter från centralen). Allt är intressant, 1or, 2or, 3or kanske t.o.m. en 4a! Kan även tänka mig bo inneboende hos någon/några schyst(a) person(er)! Så känner du någon som vill bli av med sin lägenhet, eller hyra ut i andra hand, eller har ett rum i del av lägenhet att hyra ut, hör av dig till mig omgående!! Kan även byta med min centrala 2a i Linköping!

Min nuvarande lägenhet är förresten till uthyrning med förstås, men det är bråttom! Jag måste säga upp den senast på fredag nästa vecka (slutet av månaden) för att undvika ytterligare dubbelhyror. Så lägenheten hyres ut i andra hand i 1år, sen kan den tas över som 1a-handskontrakt (enligt hyresvärdens regler).

Lägenheten är en 2a på 60kvm på Klostergatan 9a i Nedre Vasastan i Linköping. Den ligger alltså ett stenkast från ågatan och torget. Bra planlösning, 5e våning, hiss, fransk balkong, badkar, stort förråd i källaren. Hyran ligger på c:a 4380:-/mån. Parkeringsplats på baksidan kan även överlåtas, hyran av den ligger på c:a 225:-/mån.


9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

1:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vi väntar på dig i Stockholm vettu! Kom hit NU! ;) *kramen*

2:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Har kastat ut några krokar. Hoppas inte för mkt på det bara.

2:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hoppas du får det bra i Sthlm, och Lycka till med allt =) // kram Jesse

2:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ska bli riktigt kul att få dig till Sthlm Fresa :D VÄLKOMMEN! *bamsekram*

5:27 PM  
Blogger Fresa said...

Tack allihopa, o kom ihåg att säga till om ni hittar nått boende, jag är i akut behov! ;)

10:36 AM  
Blogger Therese said...

Ameeeen vaaaa :( du kan ju inte bara flytta sådär helt plötsligt..

11:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

du får räkna kallt med att jag kommer o hälsar på då och då :D party party

10:02 PM  
Blogger Martin said...

Fanimig på tiden! VÄLKOMMEN!

10:24 AM  

Post a Comment

<< Home