Wednesday, September 05, 2007

Nytt gym nya tider

Skulle egentligen vilja blogga lite om kräftskivan i Lördags ute på Gurras land, men jag har varken bra filmer eller bilder, så låter det vara osagt! Eller förresten, jag kan bjuda på en bild som rätt bra beskriver tillställningen, iaf dagen efter ;)


Igår var första dagen på mitt nya gym Nautilus! Mitt förra gymkort på Feelgood gick ut i helgen, så jag bestämde mig för att byta gym då jag lessnat på Feelgood och därmed även tappat sugen att träna. Nautilus kändes bra, väldigt mycket maskiner och cardio! Dock är jag besviken på rummet med fria vikter som var ruskigt litet... Finns heller inget jättebra stretchingrum. Förstår dock varför det aldrig har varit mycket folk längre på feelgood det senaste halvåret. Alla har flyttat till Nautilus! Var riktigt mycket folk, fast inte så mycket att det inte fanns maskiner lediga. Verkar vara mycket mer unga som tränar där med, vilket är roligt! Man får inte så mycket inspiration av gamla gubbar och tanter på trappmaskiner direkt... Så än så länge är jag nöjd med Nautilus! Om du också tränar där, säg till :)

Kickan och Cattis kom hem från Cypern igår morse, så jag tänkte passa på att ringa Cattis och prata en liten stund på kvällen :) En liten stund blev visst över 2 timmar! Vet inte vart tiden tog vägen, kändes som 10 minuter ;) Älskar människor som är lätta att prata med, som inte känns stela och tråkiga! Var väldigt länge sen jag pratade så länge i telefon alls vid närmare eftertanke :) Vi bestämde iaf att jag skulle komma upp till Karlstad nästa helg, ska bli riktigt kul, ser fram emot det som tusan! :D Hon verkar ha värsta fina lägenheten, så jag lär väl bli jätteavis och vilja flytta direkt när man kommer hem igen ;) Somnade gott igår!

Känner att jag äntligen börjar må bättre igen! På fritiden, på jobbet, ja överallt. Energin sprudlar, är väl därför jag varit så hyperaktiv de senaste veckorna och varken kan sitta still eller hålla tyst :) Känns som det var Cypern-resan som fick mig på andra tankar, denna underbara resa! Underbart att äntligen orka ta tag i saker igen, börja leva livet igen.

På fredag är det Club Session med Sean Tyas, vem nu det är ;) Ska bli kul att det drar igång igen efter sommaruppehållet, och med ny lokal o allt! Madde kommer förmodligen ner, jag har lovat henne sovplats, så det blir soffan för min del i helgen (vilken jag iofs alltid somnar i ändå ;) ). Synd att pojken hennes jobbar och inte kan följa med, hade vart kul att ses igen!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kul att du ska hälsa på Cattis! :D Hoppas d blir nåt bra utav det! :)

7:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

nautilus e bra skit ;)

3:27 PM  
Blogger Elliz said...

Vilken gentleman som överlämnar sängen åt gästerna. Här blev det soffan första gången jag hälsade på :D

11:18 AM  

Post a Comment

<< Home