Tuesday, September 04, 2007

Mondaybar Summer Cruise

Efter att ha kommit hem från Cypern i tisdags morgon, var det dags att korka upp på torsdag eftermiddag igen! Riktigt soft att bara jobba två dagar, och sen en Cypern-efterfest på ett fartyg mitt ute i Östersjön med c:a 2000 andra dårar :)

Vid 16-tiden bar det av, Jag, Tommy, Danny, Remne och Ellizzen (som fick köra). Tog inte många minuter innan mobilkameran var uppe. "Vi har det bra, vi här bak i bilen", kunde det ha låtit, om det inte satt 3 vildar där bak och livade upp stämningen, som förstås måste ha vart mycket uppskattat av chauffören samt passagerare där fram!

Tre mycket hypade passagerare! Självklart är BILLI me!



Killarna skojjar till det lite med Bä ä ä änny!




Tommy lär oss andra lite Norska nu när Danny flyttar till Oslo!

Efter ett snabbt stopp på Max i Nyköping, var vi framme vid Silja-terminalen i Värtahamnen runt halvsju. Där var redan mycket folk, så vår plan att hamna längst fram i påstigningskön gick snabbt upp i rök! "Grattis, ni har blivit uppgraderade till fönsterhytt!" Jo man tackar, söta lilla incheckningstant, men det innebär i själva verket tvärtom, att vi har blivit NEDGRADERADE, för i fönsterhyttskorridorerna är det SÄMST drag!

MASSA folk ska med!

Silja Festival - Där allting händer!

Hytt 5540 har jag för mig vi fick, vilket innebär i ett hörn, precis bredvid trappan som leder upp till taxfree'n. Det var bara att kasta in väskorna i hytten på sedvanligt vis, och rusa upp till taxfree-kön (även om vi hamnade långt fram tack vare skribentens saknad av moral att ställa sig sist och efter alla andra). "Ursäkta, jag ska fram!", med mobilen i högsta hugg, så det ska se ut som om man verkligen känner någon där framme, och att det skulle rättfärdiga framfarten mot entrén.

2 flaskor underbar Xanté, en flaska traditionsenlig Mintu, en platta Norrlands och två flaskor vatten blev inköpet. Dagens drinktips: 1 del Xanté, 2 delar sprite + massa is!

Väl i hytten igen blev det ombyte till lite mer "lediga" kläder, rejv is the shit!

MMS-bilden de söta Karlstadstjejerna skulle få (Cattis och Carro)!
Dock kunde de inte ta emot den på Cypern, så nu får ni se den här istället :)

Sen var det dags att korka upp, och inviga vårt nya 2.1-ljudsystem från Jula! Dunkade på riktigt tillfredställande, så vi passade på att göra en hälsning till våra kära Göteborgskor, Decka Valross och Fjällräven!



MY DREAAAM IS TO FLYYYYYY!!!

Party-patrullen på G!

Sen var det dags att besöka dansgolven, och yra runt på sedvanligt vis; kors och tvärs med energi som en kryssningsmissil! Dansgolven bjuder inte direkt på den musik jag älskar, så det blir inte många minuter på något av dem. I vår korridor är det någon som plockat med sig högtalare som säkert hörs ända till Åbo vid det här laget. Överröstar våra högtalare även när vi har dörren stängd :(

Tillbaka vid 4-tiden för påfyllning stöter jag på våra grannar ute i korridoren, som visar sig bl.a. vara Emma från Bergsbron som ville vara DJ på den tiden! Minst 5 år sen, men hon kände igen mig direkt i min old-school outfit ;)

Tommy häller upp grogg till vår kära gäst!

Vid den här tiden var alla väldigt i gasen och energin sprutade! Vi passade på att göra en hälsning till till Becka och Sofie, som vi förstås saknade väldigt mkt ;) Även Emma ville vara med! Uffe ville dock hellre ligga och sova :P Guuud vad jag älskar min röst efter ett par bärs ;)



Full fart i hytten med bästa låten!

Sen var det ut och röja igen i korridorerna! Jag och Danny var på topp, och bjöd på oss själva om och om igen, precis som det ska va! :)

Glada i hågen!

Nice asses! ;)

Efter att ha sovit en timme runt 6-tiden, kommer Tommy in, full som en kastrull, och väcker oss och skriker att Tinnitus DJ Team har börjat spela i Sailors Pub, dvs typ den enda bra musiken på hela kryssen.

Danny är hype, nu ska vi jumpa!



Tommy full som en kastrull! Uffe är segast att komma upp, men vi gör vårt bästa för att hjälpa honom ;)

Danny måste förstås stå och fixa håret i hundra år som vanligt, så jag passar på att göra en status-rapport för stunden. Tommy är rajdido som tusan, och lyckas hångla upp nån, vem det nu kan vara... hihi ;D



Full fart mot Tinnitus DJ Team, med hångel och party-rapport!


På vägen stöter vi på en jättefull Olof och Bison!



Fullast vinner? ;)

På dansgolvet är det lagom mycket folk, de flesta sover väl förmodligen :)

Tinnitus DJ Team @ Sailors Pub

Vi dansar så svetten sprutar! De spelar över ett bra tag med Hardcore i slutet, SÖR PARA SÖR!!

Kricke, Guldlock och Kräkan @ Sailors Pub!

Tinnitus DJ Team ser koncentrerade ut
:)

Emma släpper med loss ;)

Efteråt bestämmer jag mig för att det är dags för en traditionsenlig posé på golvet med Johanna!

Hetast på båten!

Hamnar på efterfest i Gurras redarhyt. En väldigt full Gurra kanske ska tilläggas ;) Stöter på Jenny och Petra, som fattar tycke för vår humor som nått genom taket vid det här laget! Tommy följer med Gurra och tjejer ner till poolen, medan vi fortsätter till vår hytt för mer efterfest, förfest, vanlig fest, vem vet, tiden är upp och ned vid det här laget ;) T.o.m. Uffe är uppe och bjuder på drink; flygbränsle och sprite! Inte undra på att man hade energi som en rymdfärja resten av söndagen ;)



Flygbränsle och sprite is the shit!

Danny och jag behövde bättra på frisyrerna efter att ha svettats ut säkert 7 liter på dansgolvet, och därmed gjort frissan rätt platt. Fram med Dax-vaxet, vilket inte var uppskattat av Jenny! "Ni förstör era hår!" Det är ju ffs det ENDA som får håret att stå upp med våran längd :P

"Tager du denna Dax-vax-burk..."

Vi känner oss lite hungriga, och bestämmer oss för att det är dags för den traditionsenliga "köttbullar med mos"-frukosten!

Jag ville ha lite extra sås ;)

Danny ville ha en klad hest på ryggen! Kricke tycker det är TOK-HYPE!! :)

Efter maten blev det mer öl, och massa dansande på Dancing Palace! Avslutade gjorde Johnny Boy som vanligt, och det vart ett riktigt bra drag på golvet faktiskt, trots att jag själv inte lyssnar på exakt den musiken.

Johnny Boy @ Dancing Palace

Alla var trötta, så jag och Danny och våra nyvunna (ännu ej avskräckta) vänner Petra och Jenny satte oss i baren och drack KALL öl och cider, något som är ovanligt på kryss, iaf för oss party-killar ;) Kricke lånade även snyggaste handväskan! Vad är det med mig o kvinnokläder? Ja' ska bjuuoooddaaaa!!!

Kricke med glittrig handväska!

Fresa ger fotografen hetaste looken! Yeah baby!! ;)

Snart så närmade vi oss Stockholm och resans slut. Hade riktigt kul och lärde känna många nya människor vilket alltid är roligt :) Var inte så glad på de som bodde i vår korridor som hade släpat med värsta PA-systemet så att det skaka i varenda hytt så man knappt ens hörde sin egen musik. Man behöver ju inte överdriva... Pga det stänger hela korridoren in sig med för att överhuvudtaget kunna ha en konversation, vilket gör att alla de härliga öppna hyttfesterna försvinner, SUKKI!! Så lämna skiten hemma nästa gång, och ha en vanlig enkel boomblaster eller datorhögtalare nästa gång, så får alla det mycket roligare :)

Sen saknade jag någon att kramas och pussas med också! Och jaaa, Cattis, jag menar dig, PUSS! ;)

Alla somnade i bilen på hemfärden (utan chauffören förstås). T.o.m. Dannys klada hest var tlött!



Godnatt!

6 Comments:

Blogger Elliz said...

Jag somnade inte heller på vägen hem. Danny fick mig ju att hänga halvvägs ut genom fönstret :O

1:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tjejen tommy hångla me i trappen är teddes dotter!

4:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

*haha* Klockren blogg! Nu ska jag skicka alla mina vänner å läsa din blogg så att dom förstår vad vi fick utstå...
Å jag trodde d va mig du ville pussa på... Du har ju första tjing i min säng... ;)
*haha*
Ha d bäst!

5:55 PM  
Blogger Fresa said...

liten: haha, jag vet, det är ju därför det va så komiskt ;D Jäkla fylletratt ;)

jennysen: in your dreams! :P

6:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vilket sjöslag:) Sweeeeeeeeet!!

2:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

haha fylletratt va ett snällt ord ;P

3:28 PM  

Post a Comment

<< Home