Sunday, September 09, 2007

Helg i Linköping

Då är nästan denna helg till ända med, det går ju så fort... I fredags var det höststart för Sweapsound Club Session igen efter sommaruppehållet, och denna gång var det lokalbyte till Blue Heaven istället för BK, vilket skulle visa sig vara ett skitbra val! CS gästades av Sean Tyas den här gången, inte riktigt min stil, men med Rob Angel bakom spakarna sista timmen var jag rätt övertygad om att det skulle bli en bra kväll i vilket fall.

Fresa ombytt och klar för kvällens äventyr!

Kvällen börjar med tårta och bål hemma hos Tommy. Brüschan och Brüschan har ju fyllt år, så klart det måste firas med tårta!

Grattis brüschorna!

Var ju tvungen att spela in uppskärandet av tårtan! Medverkande: Kricke, Kräkan, Brüschan, Gurgel, Sussie och Emelie!


Dags att inviga den smarriga tårtan!

Efter att ha smaskat lite tårta, som faktiskt var riktigt god, så drog jag, Gurra, Sussie och Emelie vidare mot studion för mera förfest! Mellanlandning på McDonalds, där Fresa inte fick ha öl med sig in, jäkla gnällfarbror!

Var väldigt mycket folk i studion, eller det kom väldigt många efter ett tag! Svårt att ta sig fram där inne :)

Jag och tysken!

Fresa och flickor!

Äntligen fick jag välja musik! Vilken låt blev det? ;)

Fresa försöker peppa igång festen ytterligare med favvolåten! Kanske var lite väl tidigt för sådan skönsång :)


Varför vill bara jag sjunga föööörrrr?! :P

Okey, jag provade inte någon mer allsång den kvällen, världen är inte redo än, det hör jag det! Åååå vad jag saknar er Rebbe och Sofie! Ni kunde sjunga iaf, och uppskatta riktigt BRA musik ;) Längtar som tusan till nästnästa helg, då ska jag ENBART ta med den låten, så får den gå på repeat hela kvällarna ;)

Studio innebär fotostudio bl.a., så därför samlades det snabbt folk i fotodelen av studion för lite fotografering! Av medmänskliga skäl tänker jag inte publicera några kort härifrån, men jag kan lova att jag och gurra är de snyggaste modellerna någonsin ;)

Jag och Emma!

Stötte på en tjej som heter Sofie som jag förstås inte kunde komma på när och hur jag hade träffat tidigare i mitt liv. Jag och mitt namn- och personminne, jösses, vad är det för FEL på mig?! Om jag ska komma ihåg en person från första början, måste den personen göra ett sjujävla första intryck, annars verkar det som om personen i fråga inte etsas fast i mina hjärnceller. Därför tänkte jag att jag skulle dokumentera denna tjej, så jag aldrig glömmer bort dig igen :)



Nu kommer jag alltid att minnas dig Sofie!

5 öl senare är det dags att gå, klockan är då strax efter 23. Vid Blue Heaven är det knappt någon kö, så att komma in gick väldigt smidigt! Lokalen som så är helt klockren som klubblokal, tusen ggr bättre än BK! Var mycket mer klubbfolk än "vanliga svenssons" jämfört med hur det var på BK, något jag anser vara mycket positivt förstås :) Träffade otroligt mycket folk man kände, så de första timmarna ägnades åt att mingla runt i lokalen. Tommy med posse kom ner strax efter att vi kommit dit. Tess och Gittan hade kommit ner från Stockholm, tokkul att träffa er igen, och jävlar vad vi röjde ;) Ett roligt minne är när jag står och pratar med Tommys syrra och en tjejkompis kommer fram och ursäktar sig och frågar om hon störde något.

"YES! Jag och syrran är värsta heta paret, vi ska gifta oss!", klämmer jag ur mig :) Tyvärr kommer nog inte det inträffa eftersom hon redan är upptagen, buhu, haha ;D

Kanske skulle satsa på brüschans syrra som var med på förfesten annars? Eller vad säger du brüschan? ;)

Senare på kvällen vill vi se lite löövtajm, och brüschan ställer förstås upp, noga övervakad av Gurra the expert of kissing som lär ut gratislektioner! Pappa blir nog inte så nöjd den här gången heller, Emelie! När ska du lära dig att vara pappas lilla flicka? *skakar på huvet* ;)


Löövtajm!

Klockan två drar Rob Angel igång med ett sjujävla hardstyle-set! Minns jag inte fel så inleder han t.o.m. med KAT meats Gerardo Roschini - Alright (KAT & Zatox Remix), underbaraste låten, älskar lyricsen, hon har sååå underbar röst! Kricke i extas!

Allt var dock inte riktigt frid, fröjd och glädje hela kvällen. Strax efter att Rob Angel kört igång, kommer Christine fram och undrar om vi inte kan sätta oss och prata lite. Var jättelänge sen vi gjorde det, så jag tyckte det lät som en bra idé, trots att det var fullt ös på golvet med musiken som jag älskar mest i den här världen.

Samtalet visade sig bli väldigt känslosamt för båda parter, och tårarna kom rinnande ganska snart... Om jag ska vara ärlig så har jag den senaste tiden inte trott att du brydde dig alls om mig längre, mycket pga att det känns så konstigt när vi väl pratar, som att vi inte känner varandra längre, och delvis pga att vi i stort sett totalt har tappat kontakten. Jag vet ju varför det har blivit så, och jag uppskattar faktiskt att du har hållit dig undan, det hade blivit ännu jobbigare om du inte hade det.

Detta samtal var första gången sen 28e Maj jag sett dig reagera känslomässigt, och det kändes otroligt skönt att se, och var nog mycket därför jag började gråta själv. Kanske är det det jag har väntat på hela den här tiden, att se en ärlig känsloreaktion. Du har gjort ett jättestort intryck i mitt liv, och du växer i mina ögon för varje dag. Sådana människor i mitt liv kan jag räkna upp på mindre än en hand. Du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag önskar bara att jag hade fått upp ögonen och insett det tidigare.

Efter att ha torkat tårarna, och inset att det bara var 25 minuter kvar av kvällen, ville jag bara dansa av mig och få ur all energi och känslor som byggts upp under kvällen! Melbourne Shuffle does the shit, även om jag suger rätt hårt och kör min egna stil ;) Avslutning med hardcore, och jävlar vilket drag, PRECIS som jag vill ha det!!

Kricke röjer loss! Luftgitarr till hardstyle is the shit!

Tyvärr var det rätt svårt att hitta tillbaka till min topphumörskurva efter vårat samtal, och det är väl kanske inte så konstigt, men jag försökte göra det bästa utav situationen, och var allt som allt riktigt nöjd ändå med kvällen!

Kvällen avslutades på kebabbaren med en kebabrulle. Fick följe hem av Björn, som visst bor jättenära mig :) Somnar nästa direkt när jag kommer hem, helt utpumpad efter en underbar klubbkväll! Nästa CS (5/10) besöks Linköping av ingen mindre än Defqon1-profilen Brennan Heart (Fabian Bohn) a.k.a. Blademasterz!! Prepare to geeeeet waaaasteeed!!! *längta*


Lördag

På lördagen vaknar jag upp bakis och utvattnad som aldrig förr (känns det som iaf). Efter att ha försökt vakna till i duschen beger jag mig till Tommy, där Tess, Gittan och Hest har sovit över (Gittan och Hest i soffan, så söta ;) ). Måste visa Tess som psycho-killer med köttyxan a.k.a. tårtspaden i högst hugg (ordagrant sagt)!


Tess som mördare!

Gittans strumpbyxor hade fått väääärldens hål i rumpan, var natten hård gumman? ;)

Största hålet! Jaa det är världens sämsta bild, men jag har inte världens bästa mörkerkänsliga kamera :P

Tyvärr kunde inte Tess och Gittan stanna ytterligare en dag då Gittans mamma hade opererat sig, och därmed ville hon hem och träffa henne, förståligt. Martina hade dagen innan tjatat på oss att vi ska ha fest hos Tommy på lördagen, så det var bara att börja ladda. Skagentoast på Steves is the shit för att bota bakfylla! Var en sväng och kolla in den nya butiken på gågatan (Designtorget) med tillhörande schysta café! Jäklar va massa roliga prylar det finns där, men shit vilka priser!!

Mötte upp Brüschan på stan, som hade sovit över hos Gurra, sen bar det hemmåt för att ladda inför kvällen. Tittade på Danmark - Sverige på projektorn, och drack öl! Förutom jag Tommy och Sebbe, så dök även Myxine, Didac, Martina, Milla, Lovisa, Åhman, Packe, Viktor mfl upp. Efter matchen drog några av oss vidare till kollektivet som styrt upp förfest med Packe och Melker i topp!

Ett vinglas går i kras, vem som är skyldig får förbli icke omnämnt ;) Kraschen eftergås av årets klubbslickande av undertecknad (till en förtjusning hos Martina) och en duo som visar sina djupa färdigheter i sångens tecken!


Sexy time med klubban! Gud vad ni sjunger bra, flickor ;)

Kich(ti) ser lite skeptiskt ut till sångens kvalitét, men jag är övertygad om att Idol-juryn skulle vara lyriska och att grabben egentligen försöker hålla tillbaka tårarna :)

Kvällen fortsätter ute på Platå, jag Martina och Milla, vilken trio! Allsång på nedersta golvet! Till vilken låt undrar ni? Behöver jag berätta? ;) En liten hälsning till mina favvotjejer i Göteborg hinns också med.


Yves LaRock i mitt hjärta!

När vi ska gå runt halv tre och står i kön för att hämta ut jackorna hörs en viss Yves LaRock ur högtalarna på stora golvet på övervåningen! Självklart kan vi inte gå förrens vi har skränat ytterligare en gång till denna underbara låt! Jag får rycka och slita i Martina och Milla som inte riktigt är lika pepp på mer allsång som jag är! ;) Jag besparar er videon, för låten står er säkert långt upp i halsen vid detta lag! Kanske bara är jag som inte kan få nog utav den? ;) Kan f.ö. berätta att i stort sett hela dansgolvet bjöd upp till allsång! Undertecknad var ju dock förstås högljudast med vackraste stämman världen skådat! Mariah Carey släng dig i väggen, här kommer Kricke!!!

Kvällen avslutas på McDonalds!

Milla ser busig ut. Lyckades du hämta din tröja och gå raka vägen hem sen? ;)

Martina inspekterar sin cola-muggs siffer-flik, och trots att hon viker isär fliken i 3 lager finns där inga siffror alls. Vad är nu detta för bluff? Milla blir upprörd och tar med muggen till den stackars intet ont anade killen i kassan och undrar vart deras siffror är! Inte ens personalen vet, och inte fick vi någon ny mugg med siffror på! Vad man kunde vinna? Inte en aning, det är principen som räknas ;)

Men vaaar är siffrorna dåå?! *pilla*

Milla, kommer du ihåg vad du skulle göra för mig idag? Seså, gör det då, njuuuu!! ;)

Är hemma vid 4-tiden, och slocknar som en stock på tvären i min stora sköna säng :)

Var en riktigt rolig helg i ett tråkigt Linköping! Människorna man umgås med gör att det blir kul! Insåg i helgen hur mycket jag saknar Danny dock. Se till att komma hem snart gubbe! :)

Förresten, jättekul att höra att det är så många som läser min blogg, trodde jag inte :D

2 Comments:

Blogger Björn said...

Sifferjävlarna sitter under den välvda "kanten" på muggen, dvs ryck ur fliken och rulla ut skiten.

*har spelet* ;)

7:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

Va faktiskt en linsburk ja skulle hämta!!!

4:19 PM  

Post a Comment

<< Home