Thursday, September 17, 2009

Nostalgi - Utlandsevent

Satt och tänkte på alla fester man vart med om genom livet, det har blivit några stycken under åren :) Förr när man fortfarande satt på Lunarstorm (gjorde vi inte alla det? :P ), så hade jag en lista på rave-fester man hade vart på. Jag orkade inte fortsätta uppdatera den när den hade kommit över 100, och det var några år sen som sagt. Idag funderade jag istället på om jag minns alla utlandsevent man varit på, så jag tänkte försöka skriva ner en lista här och nu!

Mitt första utlandsevent minns jag mycket väl. Det var Futuredome i Oslo 2001, en helt galen fest i en jättearena med berg-o-dalbana inomhus o luftballong :) Resterande står här nere, men jag kan inte lova att årtalen stämmer, det var visst svårt att komma ihåg! Jag har säkert missat en eller 3 :)

2001
Futuredome, Oslo, Norge
Hyperstate, Oslo, Norge
X-dream och The Delta, Amager-bio, Köpenhamn, Danmark

2002
Astral Projection, Amager-bio, Köpenhamn, Danmark
Samothraki Dance Festival, Samothraki, Grekland
The Cave, Köpenhamn, Danmark

2003
Alien Project och X-dream, Amager-bio, Köpenhamn, Danmark
Trance Energy, Utrecht, Holland
Love Parade, Berlin, Tyskland
Fullmoon Festival, Tyskland
SUN Project, Amager-bio, Köpenhamn, Danmark
Hallucinogen, Halvandet, Köpenhamn, Danmark
Infected Mushroom, Amager-bio, Köpenhamn, Danmark

2004
Fullmoon Festival, Tyskland

2005
Mysteryland, Amsterdam, Holland
Sensation Black, Amsterdam, Holland

2006
InQontrol, Amsterdam RAI, Holland
Qlimax, Belgien
Trance Energy, Utrecht, Holland
Defqon1, Almere, Holland
Sensation Black, Amsterdam, Holland
Love Parade, Berlin, Tyskland
Q-Base, Weeze, Tyskland
Qlimax, Arnhem, Holland

2007
InQontrol, Amsterdam RAI, Holland
Defqon1, Almere, Holland

2008
Defqon1, Almere, Holland
Black, Amsterdam, Holland
Hersonissos, Grekland
Q-Base, Weeze, Tyskland
Qlimax, Arnhem, Holland

2009
Black, Belgien
Defqon1, Almere, Holland

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Schysst lista! Trevligt också att man själv var med på den allra första av festerna i listan. Själv för jag dock register över en annan typ av resor:
http://www.lowrad.net/~skibum/fjallturer.html

//David.

Ps. Lycka till med lägenhetsletandet!

1:05 PM  

Post a Comment

<< Home