Tuesday, February 03, 2009

FREEZE!!

Det vart inget hyperhyper i helgen, den var i fredags och jag orkade verkligen inte med fest då :)

I lördags vart det shopping spree i stan istället, 5 tusen gick åt på kläder haha ;) Måste säga att Jack&Jones jeans har blivit sjukt dyra för att vara ett lågbudgetmärke; 1000:- för ett par. Det är mer än vad Levis tar t.o.m. Synd, för jag är verkligen inte beredd att lägga så mkt på deras kläder, även om deras jeans har väldigt bra passform, i många fall minst lika bra som dyrare märken.

Aja, saknar iaf fortfarande ett par riktigt tajta svarta jeans med låg midja, så det ska jag fortsätta leta efter.

I lördags arrangerades Stockholm Freeze på centralen, vilket gick ut på att man skulle stanna upp från allt man gjorde exakt klockan 14:00, stå i den posén i 5 minuter, o sen fortsätta med det man gjorde innan. Vart skitkul, och det var väldigt mycket folk som var med. Jag hörde diverse roliga spontan-kommentarer från folk som gick förbi utan att förstå vad som egentligen hände. En mamma med unge tyckte det vart så läskigt att hon ryckte tag i ungen och sprang ut från stationen, haha ;D

Här är några filmer:


2:29, lyssna hur tyst det plötsligt blir :)




Synd att folk ska jubla och vissla efteråt bara, det förstörde hela grejen med att det skulle vara spontant.

På kvällen va jag inte ett dugg sugen på att dra ut, men efter att ha blivit lite pepp av Bambam, så hamna vi på förfest hos Susanne vid Thorildsplan och sen vidare till Nordic Light Hotell i stan där det var galet mycket folk, ett jävla drag och mycket house o electro, något som verkligen har blivit poppis i den här stan.

En bag-in-box låda nästan full med vin gjorde att Bam blev nekad i dörren av att vara för full, som vanligt. Inte för att han var något vidare dragen, men vakterna generellt sett i den här stan verkar alltid tycka att han är för full haha :)


Finns inte så mkt mer att säga om den här helgen, mer än att jag har utsett La Bella Pizzeria i Råsunda till Sveriges sämsta pizzeria! Verkligen skitäckliga pizzor med jättelite på, och den absolut värsta kebab jag nånsin ätit, BLÄÄÄ!


Helgen som kommer då? Garbos nypremiär efter renoveringen, eller Technostate-festen i Bromma? Time will tell :P Skridskor vill jag me åka igen, så kom igen nu tina och dahl! Funderar på Vasa-museet me på lördag. Där har inte jag vart sen jag var väldigt liten :)

Just det, mer bra släpp från T-boy, tips från stenen:


SÖR PARA SÖR! :D

1 Comments:

Blogger Livvy said...

Tja! Vad sägs om en liten utmaning - den riktas mot dig på min blogg - kan vara skoj :) http://www.livvyscloset.com/2009/02/sorry-girls.html#links

8:08 PM  

Post a Comment

<< Home