Thursday, February 19, 2009

Ny lägenhet!!

Har fått en ny lägenhet, så i slutet av Mars flyttar jag till Sundbyberg! :D Nya adressen blir Bergsgatan 10, 17271 Sundbyberg.

Pilen pekar på ett av mina fönster :)

Lägenheten är en 1,5a på 51kvm och ligger på 4e våningen med utsikt över bakgården. Den ligger högst upp i Sundbyberg på en platå, och tvärs över gatan ligger utkikstornet :) Det är en gammal byggnad från början av 1900-talet, så det är högt i tak och stora fönster. Jag har fått hyra den i 2a-hand från en arbetskollega tills vidare. Han har inte bott där på 8 år och har nog inga planer på att flytta tillbaka. Förra hyresgästen bodde där i 5 år, så förhoppningsvis kan man bo här ett tag om man vill och kanske t.o.m. ta över hyreskontraktet med lite tur.

Lagom stort kök, lagom stort badrum, STOR sovalkov där man får plats med dubbelsäng och garderober, samt ett schyst vardagsrum med som sagt stora fönster med ingen insikt utifrån :) 5min gångväg till T-banestationen Sundbyberg Centrum (Blå mot Hjulsta). Tar 11min till centralen därifrån. Är heller inte mer än 10min gångväg till station Näckrosen (Blå mot Akalla). Den tar med 11min till centralen, så nu kan man åka båda blå :D Är även c:a 7min till pendeltågen (Västerhaninge/Bålsta) som tar 8min in till centralen, så det är jävligt bra kommunikationer! Till jobbet är det c:a 10min gångväg. Enda man saknar är ett ordentligt köpcentrum typ Solna Centrum, och det dröjer väl nu när det är finanskris och Lorry-gallerian lades på is...

Inflytt sker iaf i slutet av mars / början av april, så räkna med att jag behöver flytthjälp! ;) Räkna även med inflyttningsfest såklart :)

Har börjat leta efter ett nytt schyst soffbord då jag gav bort mitt gamla till Jenny, och har efter det använt ett bord som min nuvarande uthyrare äger. Så tipsa mig gärna! Det ska vara SVART.

Btw, nej tack, jag vill inte bli utmanad av massa meningslöst bloggspam vilket det faktiskt är, så sluta med det :P

Till sist, två riktigt bra nya HS-låtar!

A-Lusion meets Scope DJ - Reaching Out


The Pitcher - Our Core:

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Så när ska jag hjälpa dig?

8:46 PM  
Blogger Fresa said...

jag tror flytten blir lördagen den 4e April, ja vet mer exakt i veckan som kommer :)

7:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

har du något syskon? :P

1:55 PM  
Blogger Fresa said...

svar JA, jag har två och ett halvt :P

10:47 PM  

Post a Comment

<< Home